fredag den 29. marts 2013

Påskesyning

Min yngste søn skal konfirmeres om en månedstid ... og jeg havde nu egentlig ikke tænkt mig, at jeg skulle have syet noget til ham, simpelthen fordi jeg ikke lige kunne se, at jeg havde tiden til det. Men, for et stykke tid siden sagde han mig ligesom lidt henkastet om ikke jeg syede et tæppe til ham til konformationen ... ligesom jeg havde gjort til hans 8 år ældre storebror.

"Øh, jo ... det kan da godt være!" Gispede jeg ... og siden har jeg hovedagelig brugt tiden på at spekulerer på, HVAD jeg skulle sy ... og om jeg kunne nå det. I dag fik jeg endelig taget mig sammen til at prøve at tænke lidt konstruktivt. Hvad man kan egentlig nå på så kort tid???

Jo, noget på symaskine og hurtige skæreteknikker. Hans ynglingsfarve er rød (!!!) og med det for øje fandt jeg i dag en masse stoffer frem - også en del der IKKE var røde - og begyndte at lægge dem op i behageligt farveforløb.


Lad os se, hvad der bliver ud af det ... fortsættelse følger .. forhåbentlig!

Er der andre, der syr i Påsken???

3 kommentarer:

  1. ja jeg skal sy lidt i morgen, og ja selvfølgelig skal din søn have et tæppe,hvad tænker du dog på Helene,SMILER Jeg syntes det må varme dit moderhjerte (tag dette som en venlig hilsen, selvom du ikke kender mig) og fortsat god påske til dig og din familie

    SvarSlet
  2. Jeg syr også. Montere min Præriequilt.
    Og glæder mig til næste pakke af Mrs Billings.
    Anette Askholm

    SvarSlet