lørdag den 11. maj 2013

Noget gammelt og noget nyt ...

Det er indimellem svært at være standhaftig, når man er omringet af lækkerier ... og jeg må da indrømme, at jeg indimellem "kommer til" at starte et nyt projekt op.

Med udsigten til hele 4 fridage i træk har jeg set frem til rigtig at skulle hygge mig med sytøjet ... men havde store kvaler, for hvad skulle jeg sy? Det mest fornuftige ville jo være at sy på en af mine 50+ UFOer/WIPer ... men på den anden side, så er der kommet så meget nyt stof, at jeg kunne mærke at lysten trak i en mere ufornuftig retning.

Det endte dog med at fornuften vandt ... men at jeg dog alligevel fik lov til at "synde" lidt ;-)


Jeg syr Puss in the Corner blokke ... af nogle af de nye flotte reprostoffer, der er kommet på det sidste ... men det er ikke et nyt projekt!

For år tilbage (er der mon nogen af de deltagende der husker HVORNÅR?) deltog jeg i et 6" Puss in Corner blokbytte. Da jeg havde syet mine blokke i hånden over pap, gik det som ved de fleste blokbytter .... nemlig at jeg endte op med for få blokke til at kunne sy et tæppe. Blokkene har siden da ligget i en pose, men da min mor for nylig besluttede sig for at forære mig hendes Puss in the Corner blokke fra samme bytte, lignede det pludselig noget.

 
Jeg tegnede et layout i EQ7 og kunne se at jeg kunne nøjes med at sy bare 4 blokke mere og så kunne der blive til et slumretæppe i en pæn størrelse.
 
Blokkene er alle syet i 1800-tals reprostoffer i forskellige farver. Nogle af blokkene er syet af bare 2 stoffer og andre er mere scrappy.

 
Jeg delte dem op i farvebunker og kunne se at der var nogle farver, der var rigtig mange af og andre farver, der ikke var så meget af ... brunt bl.a. så de 4 nye blokke jeg skal sy (hvoraf jeg så har syet 2) skal alle indeholde brunt.

Jeg HYGGER mig og har slet ikke dårlig samvittighed over at være startet på noget nyt ... fordi det hovedsageligt består af GAMLE blokke ;-)

8 kommentarer:

  1. Love a PITC quilt. So fun to combine all the repro prints. Loved seeing yours!

    SvarSlet
  2. Det bliver rigtig flot og så er det jo dejligt at få gjort noget ved alle de blokke :-)

    knus
    Angelika

    SvarSlet
  3. Hei!
    Idenne hobbyen har en lov å synde.Nye ting må prøves ut,flotte,nye stoffer må frem i lyset,ellers blir de også gamle.Men du har løst oppgaven på en smart måte!Og de som driver butikk har lov å synde litt ekstra.Må jo sy modeller til inspirasjon til andre,så de også blir hekta!God sying!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlet
  4. Det bliver rigtig fint, hvordan har du tænkt dig at sætte blokkene sammen?

    SvarSlet
    Svar
    1. På spids med "tomme" blokke imellem. Så rakte de længst og kunne blive til et tæppe uden at jeg skulle sy alt for mange til at supplere med ;-)

      Slet
  5. Vi skal jo kose oss med hobbyen. Gleder meg til å se blokkene satt sammen.

    SvarSlet
  6. Det kan man da kalde en "Win,Win situation".

    SvarSlet
  7. Det er altid godt at få lavet nogle projekter færdige. Og dette lyder da som en nogenlunde overkommelig opgave, spændende at følge når du får det samlet.

    SvarSlet